jutenjulincolombia.reismee.nl

Elkaar helpen

Vandaag nemen we afscheid van de kinderen op school. Het einde van een ontzettend leuke en uitdagende periode. Een periode waarin we dankbaar werk mochten doen in een omgeving waarin we geconfronteerd werden met de armoede en de beperkingen van een samenleving als Colombia. Kinderen met weinig toekomstperspectief. En voor ons een uitdagende periode waarin we met ons beperkte Spaans toch een bijdrage wilden leveren aan de ontwikkeling van de kinderen.

Naast dat wij geprobeerd hebben om een bijdrage te leveren, heeft de tijd op de stichting ons ook enorm verrijkt. Waar we ons het meest over verwonderd hebben, is hoe de kinderen elkaar helpen. Voor kinderen die niet kunnen lezen, wordt voorgelezen. Voor kinderen die niet kunnen schrijven, wordt de opdracht uitgeschreven. Daar kunnen wij in Nederland nog veel van leren. Want hoe hard het leven hier is, het zorgt ervoor dat je elkaar des te meer nodig hebt. En de mensen zijn er ook echt voor elkaar. Want zonder elkaar, overleef je het hier niet. Dus je geeft elkaar (soms ook ongevraagd) advies, geeft elkaar aanwijzingen, neemt over van elkaar waar nodig en deelt datgene met elkaar wat je hebt; en dat zonder moeite! Zonder er persé iets voor terug te verwachten. Behalve de hoop dat er ook iemand voor jou zal zijn als jij hulp nodig hebt.

We voelen ons erg gewaardeerd voor wat we hebben gedaan en zouden heel graag nog langer willen blijven om een bijdrage te kunnen leveren aan de goede doelen waar La Vecina nog meer voor staat. Maar aan alles komt een einde, dus hier aan ook. Voordat we hier weg gaan, zouden we graag nog iets extra’s achter laten, maar daar hebben we jullie hulp voor nodig. Dingen die voor ons zo vanzelfsprekend zijn, zoals drinkwater, eten, naar school kunnen gaan, in een schriftje kunnen schrijven en een boek kunnen lezen, zijn hier niet vanzelfsprekend; absoluut niet! We hopen dat jullie je ook laten inspireren door de kinderen van La Boquilla en bij willen dragen aan wat meer vanzelfsprekendheid voor deze kinderen. Gewoon omdat je het kunt…

Dus doe een eenmalige donatie aan La Vecina (bedrag naar vrije keuze) op rekeningnummer NL26INGB0003690984 t.n.v. Stichting La Vecina, Jan Pieter Heijestraat 89 D, 1053 GM Amsterdam. Wij hebben gezien dat het geld rechtstreeks naar stichting gaat, geen tussenpersonen of hoge salarissen. Dus als je wil helpen, wordt het gegarandeerd goed besteed aan het welzijn van de kinderen in La Boquilla.

Bedankt namens de kinderen, Nathalie en zeker ook namens ons!!

Veel liefs

Jut & Jul

Ps: een confronterend filmpje om te zien hoe de wereld zoals die van de kinderen in La Boquilla eruit ziet vs onze wereld. https://www.youtube.com/watch?v=fxyhfiCO_XQ

Elise

Wat een toppertjes zijn jullie. Confronterend filmpje maar sluit mooi aan bij jullie verhaal.
Nog even genieten daar!!

Goof en May

Voor jullie een verrijking.
Wij trots en vol bewondering.
Elke kind verdient toch een mooie toekomst !
Liefs en nog een mooie tijd verder.

Caroline

Uiteraard komt er een donatie aan vanuit boz!
Succes en ook nog veel plezier meiden. Xx

Gemma

Goed werk gedaan, lieverds. Jammer voor de kinderen, voor Nathalie en voor jullie dat aan deze geweldige leerzame en fijne periode een eind gaat komen.

Cor

Alles is relatief!! Mooi filmpje!!
Nog een hele fijne tijd daar, genieten nog!!

Mirjam

Wat maakt het toch veel uit waar je wieg heeft gestaan. Jullie hebben over je eigen grenzen heen gekeken, en iedereen is daar " rijker" van geworden.Geniet nog even, het mag, en voor straks als jullie weer terug zijn: sterkte om weer te wennen aan onze westerse samenleving. Jullie zullen het niet voor lieg nemen.